- My Angelica Christensen

Alla inlägg under augusti 2013

Av Angelica Christensen - 12 augusti 2013 19:31

Ber så mycket om ursäkt, för att jag inte har skrivit på jättelänge! 


- Onsdag: Vi var hemma hos min mormor och hälsade på, och det märks verkligen att hon blir sämre och sämre för varje gång, men roligt hade vi allesammans, för tog med henne ut på lekplatsen en runda med sonen så han fick springa av sig med sin pappa medans jag satt för det mesta och kollade till mormor. Det syndes starkt på mormor att hon trivdes och tyckte om att få komma ut, eftersom hon inte får gå ut själv alls.

Var hos mormor i några timmar och det var jättetrevligt och mysigt, saknar dock henne direkt man lämnar henne.

Efter det åkte vi med bussen ut till min mamma och låtsas pappa för att äta middag som dom ville bjuda på och det var kycklingkebab och hamburgare med makaroner, super gott!


- Torsdag: Var vi hemma hos min fina sambo's farmor, vi åkte hem till henne direkt sambon hade slutat som tråkigt nog så fick vi otur med vädret men vi hann vara ute lite emellan gångerna det inte regnade, och vi var där en hel del timmar var inte hemma ifråns kvällen och hon bjöd på jättegod middag också och det var lax och hollandaisesås och kokt potatis med sallad, så fruktansvärt gott!

Vi hade det mycket trevligt och roligt, tack ännu en gång finaste Mary-Anne för vi fick komma upp och för allt.


- Fredag: I fredags var vi på familjeutflykt i många timmar i Ängelholm, var där redan klockan 15:00 på dagen och var inte hemma ifrån lite innan 24:00 och det var verkligen supertrevligt, vi hade med oss sambons ena lillasyster som verkligen uppskattade det och det var kul att ha med henne också, samtidigt som man hade med sin egna fina lilla familj och vi var där och hade picnick nere vid ena dammen och fikade och hade oss med en massa ankor som kom förbi, hehe! ;) Ljusfesten var verkligen upplevelse för dom alla som inte hade varit där så var skoj att kunna ta med dom dit, träffade även världens finaste vän Ebba och hennes pojkvän Tommie som spenderade Ljusfesten med oss lite, underbart roligt hade vi alla.


- Lördag: Åkte vi hem tidigt till mamma och dom direkt nästan efter vi hade vaknat och duschat, så spenderade vi vår dag där åt frukost tillsammans och middag tillsammans riktigt skoj, sen på kvällen så bjöd dom ut oss på bio och en jävla massa godis! ;) Sonen var hemma hos sin farmor med familj och myste, så vi hämtade honom senare på kvällen. Kan faktiskt ta och berätta en sak att det var faktiskt för första gången jag var på bio med min mamma för det första och även min låtsas pappa. Så det var verkligen jättekul! 


- Söndag: Spenderade vi några timmar hemma hos mamma och dom också, kom dit när det var dags för frukost så vi åt det tillsammans igen, riktigt skoj! Vi fikade med kladdkaka senare på dagen, så jag och min pojkvän hade gräddkrig, hehe! Jätteskoj fast det var jag som fick mest grädde på mig, haha! 

Annars åt vi jättegod middag ihop tillsammans och jag lånade mammas tvättmaskiner.


Bilder ifrån dagarna kommer upp antingen ikväll eller någon gång i veckan. SÅ HÅLL ÖGONEN ÖPPNA!  

Av Angelica Christensen - 5 augusti 2013 20:43

Känner att jag har dåligt samvete för jag inte har bloggat upp de senaste sakerna som jag har fått utav mitt fina stora hjärta, som gjorde mig verkligen glad! Jag har fått två prydnadssaker och även ett fint armband som är äkta silver som är ingraverat hans fina namn "Timmie" och även inuti i det så står vår datum då dagen vi blev tillsammans, snart innan året är slut så kommer vi ha ringar på våra fingrar för då är det tid för förlovning!


Du anar inte hur mycket du verkligen betyder för mig och hur mycket jag verkligen älskar dig, skulle göra allt för dig för du är verkligen den som får mig att le när jag mår som sämst, du får mig alltid att känna mig hel när jag är med dig vid din sida, jag känner mig så trygg med dig och hoppas att du gör detsamma med mig.

Jag kommer aldrig sluta att finnas här för dig och aldrig någonsin sluta bry mig inte heller om dig!

I år har vi placerat 5 underbara år tillsammans och dom har verkligen varit dom bästa även som tuffaste, men vår kärlek har övervunnit allting var gång så jag tvivlar aldrig på vår kärlek, för du är den finaste som finns.

Jag älskar dig mer än allt annat på denna jord,

det finns två jag älskar så mycket på jorden som jag gör med dig och det är dig och vår fina son! 

      

Av Angelica Christensen - 5 augusti 2013 15:06

Eftersom jag inte bloggade någonting igår eftersom jag var helt slut när vi kom hem igår kväll så passar jag på att blogga upp om vår underbara fantastiska och härliga dag som vi hade tillsammans med pojkvännens föräldrar och syskon! 


Igår så började dagen som vanligt, det gamla vanliga eller vad man nu ska kalla det. 

Efter någon timme så ringer svärfar till sambon och hör med honom om vi ville följa med till Danmark, och det ville vi ju verkligen eftersom det var fint väder och vi alla mådde toppen bra! Så vi bestämde oss för att hänga med och det gjorde vi, och det var helt underbart och roligt - väl i Danmark så var vi och gick rundor i Helsingör och åt lite pizza först och sen efter det blev det att gå en runda i Helsingör igen, sen efter det så fikade vi igen med glass, super mysigt och skönt väder! 

  

 Sen senare när vi kom hem till Helsingborg igen så begav vi oss alla hemåt nöjda och glada, sen efter det blev det att gå hem till svärföräldrarna med familj för att äta middag där för dom ville bjuda oss på grillat och det tackar man heller inte nej till, speciellt inte när det är sånt fint grillväder ute som det var igår och är även idag! Så en helt underbar dag med helt underbara människor och händelser och helt underbara bilder som kommer upp.

                                                                                           

 

Tillsist utav dagen när man kom hem så somnade prinsen så gott, utslagen liten hjälte på sin mamma.


Av Angelica Christensen - 3 augusti 2013 23:30

God kväll allesammans!

Tänkte faktiskt göra ett snabbt inlägg om resten utav vår dag idag - väl sonen somnade så passade sambon och jag på att sätta igång filmen vi såg igår som sambon somnade till, väl efter den var klar nästan ringde svärmor och dom och frågade om vi ville komma upp och äta tacos med dom och det bestämde vi oss för att göra att äta tacos ihop med dom för det var verkligen längesedan man åt det nu och även umgicks lite med dom, så kändes skönt. Innan dess så var faktiskt jag och sambon i skogen och la på en filt och myste, vilket som kändes så skönt och framförallt att bara koppla av och njuta utav varandras sällskap, sonen var och busade hemma hos sin farmor med familj och lekte medans vi passade på att ta chansen i akt med lite egentid. Så dagen var helt underbar! 

 

                       

Av Angelica Christensen - 3 augusti 2013 13:58

   

God eftermiddag allesammans!

 Det är ju inte klokt, det är 30 plus grader i skuggan här hemma i denna lilla skit håla,  riktigt varmt och kvavt - Absolut ingen tvekan om saken att det är det, riktigt varmt och hör ni? Jag klagar för en gångskull på värmen, annars bara brukar jag klaga på kylan, vissa dagar saknar man faktiskt vintern och all den mysiga snön, men inget slår ju ut sommaren egentligen för man känner inte sig lika låst på sommaren som man gör på vintern när det är mycket snö ute, men vi får väl hoppas på en kall vinter i år också, men inte snö så länge som vi hade nu sist för det var ju faktiskt lite överdrivet för enda in i vårsäsongen så snöade det ibland, men nog om snö och väder nu hehe!

  

Har precis varit ute och gått en lång promenad med mina små favoriter, kan lova er vi alla åt stadig frukost imorse eftersom jag bakade havrescones till men inte hjälpte de krafterna oss, hjälpte oss de första sekunderna men sen väl efter det så hade all vår kraft försvunnit, men det hindrade inte oss. Trots trötthet och att man svettades som bara den så fortsatte vi och vi hade en duktig liten prins med oss i vagnen som satt och pratade och hade sig vårt goa lilla hjärta - men det hade inte skadat om det fläktade ännu mer och inte just vara 30 grader i skuggan, men nu ska vi inte klaga för hade det nu varit ett oväder som var så hade vi klagat på det för vi människor klagar alldeles för mycket på allt och alla, all energi går ju nästan bara till för att klaga, så det skiter vi i för annars kommer man inte orka med någonting annat än bara sitta och klaga. 


Blir att få sonen att sova lite middag innan tiden springer iväg för oss för Zander ska iväg till sin farmor en runda i några timmar idag, nu i eftermiddag för jag och sambon ska ha lite egentid med varandra vilket som behövs för alla småbarnsföräldrar, nu när man tänker tillbaka så har vi faktiskt bara haft det 4 gånger på 2 år så det är faktiskt inte mycket,

(klagar inte nu på föräldrar som har haft det mer än oss och har det mer. Säger bara hur det ligger till för oss och inte för någon annan, så nöjda så det inte blir missförstånd? Alla glada och belåtna nu.? )


Nej, nu ska jag göra det som bestämdes innan jag satte ner min rumpa i soffan och skulle göra ett inlägg, nu blir det att försöka få prinsen att vila middag som sagt, efter det blir det att baka kladdkaka till picknicken vi ska ha senare och givetvis ska prinsen också få smaka lite, men det skrivs antagligen mer senare för ska ta bilder som jag lovar ladda upp också. Önskar er alla en fortsatt trevlig dag idag i solen - ta väl hand om er och använd skydd för solen och mycket solkräm och drick mycket med er och ha gärna keps på er.

 

Bjuder på en bild på mig och min fina pojkvän i början utav sommaren.   

  Bjuder även på en bild på samma bussresa samma kväll som bilden på oss är tagen, vår solstråle är nöjd att få åka buss och  är duktig och sitta själv med säkerhetsbälte och månntro vad han var nöjd när han fick se alla bilar som körde förbi oss med bussen. Duktig prins som börjar bli så fruktansvärt stor, vårt älskade hjärta!

Jag älskar min pojkvän och vår fina son mest utav allt, ni är luften jag andas och utan er är jag inte hel!   

Av Angelica Christensen - 2 augusti 2013 17:20

23 månader har redan gått, vart tar all tid vägen egentligen?!

Den bara springer bort så snabbt så man knappt hinner med.    

Sitter här hemma och tänker tillbaka på allt som hände under min graviditet, allt som hände och alla kontroller man var på, alla onödiga möten även samt onödiga samtal som ledde till en massa oro inom sig, tänka sig för 23 månader sen idag så föddes den finaste, vackraste och underbaraste sötaste charmigaste kille på denna jord, några timmar därefter kom hans föräldrar överens om vad deras lille son skulle heta och då fick han namnet Zander som passade och passar honom helt perfekt, för han är ju verkligen en Zander, jag har svårt att kunna se honom med något annat namn och det gjorde vi redan ifrån första början.


Han föddes den 2 September 2011 och klockan hade precis blivit 02:23 på natten när han äntligen valde att komma ut och visa upp sig för sina föräldrar, jag har aldrig sett någon vackrare människa än honom, givetvis är hans pappa också så otroligt vacker men det finns inget annat som är vackrare än sitt egna barn.

Han föddes med 10 små fingrar och 10 små tår - Han vägde 4kg och 400gram och var hela 53 cm lång.

Han föddes med ljust blont hår med blåa ögon - Än idag så är han det vackraste som finns, varje sekund med honom är värdefull och han fick sin mamma att gå 11 tunga och kämpiga dagar övertiden! 

Känslan att få upp honom på sitt bröst var helt otroligt underbart - Nu idag så är min fina lilla påg 23 månader gammal, nästa månad är han 2 hela år! Alltså, nej jag förgriper mig inte på vart all tid tar vägen med honom.


Du ska veta en sak Zander eller ja, du kan få veta flera - Du är absolut det bästa som någonsin har hänt mig, den finaste och sötaste och underbaraste och charmigaste som finns är du verkligen, dem som säger något annat snackar bara skit. Du är den som betyder mest för mig och även den personen jag offrar hela mitt liv för.

Jag älskar dig för all framtid.   

Av Angelica Christensen - 2 augusti 2013 10:28


Tänka sig att det är fredag redan, känns som det var fredag för någon dag sedan sist, men inte var det de det för det var ju fredag för senast 7 dagar sedan, verkligen gått så lång tid?

Herregud, hehe tiden den bara springer iväg speciellt när man minst anar det. 


Idag än så länge så vaknade sonen tidigt samtidigt som har vaknat mer än 50 gånger inatt,

vaknat varje halvtimme har det känts som - så idag är man lite mer död än levande känns det som iallafall. 

Än så länge har vi bara ätit lite frukost, och försökt komma fram tills vad vi ska ha till middag idag, men det är fan inte det lättaste när båda frysarna är fulla med mat och ändå så kommer den frågan - Vad ska vi ha för mat idag? Det känner ni säkert igen, speciellt ni som inte bor hemma mer eller är föräldrar själva.


Sonen badade innan också, eller ja han skulle duschas av snabbt för han var så varm och det hände en olycka men sånt som händer för det är lätt hänt som sagt, men inget man blir arg för heller så enkelt är det.

Men den lilla fräckis valde att sätta i pluppen i badkaret och ändrade på kranarna så det blev att han badade istället i en halvtimme vilket han verkligen uppskattades - bara att se den glädjen i hans ögon som han har varje dag den är så obeskrivlig, han är ett charmtroll! 


Efter det så har vi precis kollat klart på Våra bästa år, åh alltså gud vad spännande det börjar bli nu och hoppas fan sanningen kommer fram nu innan skolan börjar, åh! Vill se det och höra det och vill att det ska komma fram NU, NU NU! Men men inte fan lär det göra det för man ber om det, hehe!

Tänka sig att nästa år vid den här månaden har man tagit studenten, ÄNTLIGEN!

Sista sommarlovet nu så har verkligen försökt njuta utav det så mycket som möjligt men bara att få vara i sina underbara älskade finaste pojkars närhet så njuter jag - samtidigt som jag njuter utav mina vänners sällskap! 


Så nu står det annat på detta schema, det är dags att koppla in högtalarna och börja städa undan här hemma och dessutom vika in all rena tvätt, hade vikit väl in det innan när vi hade tvättat men det tyckte en annan kille och katt var jätteroligt att hoppa rundor och välta ner det, typiskt! Jaja, men det där med ryggen får vi ta någon annan gång för nu har jag ett hem och sköta och detta skulle bara bli ett snabbt inlägg, så vi hörs antagligen senare eftersom det ska bli en hemma dag och kväll idag så det känns rätt så skönt faktiskt. 


    

" Jag behöver inte dig, så som du tror att behöver mig! "

Presentation


Lite om mig själv.
Namn: Angelica.
Ålder: 21 år.
Bor: Skåneland.
Barn: en son, 110902 ♥
Relationsstatus: I ett förhållande, 080903 ♥
Sysselsättning: Läser på gymnasiet.

Omröstningar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sök i bloggen

Finaste Zander! ♥

  Zander - 110902 02:23.   

4400 gram och 53 cm lång!  

Jag älskar dig!    

Arkiv

Instagram!

  Följ mina bilder på Instagram: myyangelica

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards