- My Angelica Christensen

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

- Utan att veta varför.

Av Angelica Christensen - 4 april 2013 19:47

- Utan att veta vad eller ens varför!

Som en del som läser min blogg vet att jag går i särskola eller särgymnasie, ursäkta ordet men det heter tyvärr så fastän det känns kränkande för många människor, själv så känner jag mig kränkt utan valet av namnet dom har valt att sätta på den speciella klassen.

1997 gjordes en utredning på mig angående dagis slog larm för dom tyckte att jag var lite mer annorlunda än ett annat barn i den åldern tydligen och allmänt stökigare än andra barn men som jag säger alla barn är olika men lika älskade och respekterade ska dom få bli för det men ja, människor är ju tyvärr lätta att på döma eller sätta en stämpel i pannan på offret dom har valt ut, ibland känns det som dom gör det bara ibland och då kanske det då drabbar ett oskyldigt barn i vilket av fallet kan faktiskt vara jag som är det och NU säger jag INTE att jag är det men jag kan ju faktiskt vara det och det är ju faktiskt många som tror det, speciellt personer som vet om min bakrund hur min uppväxt har varit och till er alla som inte vet så har det verkligen inte vart bra.

 

2001 gjordes även en ny utredning på mig men gav heller inte så bra restutalt och det var då antaglgen mina biologiska föräldrar valde att placera mig i särskola och tänk nu på att ingen diagnos hade satts på mig utan att jag hade små svårigheter som vilket barn som helst kan få och även ha när man blir uppväxt där man inte får hjälp eller trygghet, närhet eller stöttnig i livet. Så där finns inga grunder nästan om man fokuserar på allting, trots låga bevis eller vad man ska säga så påstod dom att jag har en lindrig utvecklingstörning och det kanske jag har men det vet vi ju inte än och nej jag är inte dum i huvudet trots att jag har fått höra det i alla mina år iallafall de åren jag har levt så även mobbning har funnits med sen jag gick på dagis, jag hade ingen som kämpade för mig eller trodde på mig inget stöd hemifrån eller utifrån heller, mänskligheten är så skrämande riktigt läskiga.

 

2005 gjordes en ny utredning igen och det var samma där hade fortfarande en diagnos som ingen verkade veta eftesom de skrev aldrig de eller berättade om något, såg aldrig helhet i det hela igen de gjorde utredningarna när jag hade det som tuffast eller ja när jag inte mådde bra alls, jag kan lova er att jag är nästan säker på att om dom nu gör en ny utredning så kommer visa bättre resutalt nu när jag mår bra och har trygghet och närhet och bra folk bakom mig, nu kan jag äntligen få vara den jag är och ändå bli omtyckt av viktiga människor, människor som är viktiga för mig och det enda som stod om min " lindrigautvecklingsstörning" var att jag var lite bak med en del saker men är det konstigt med så som folk har behandlat mig? Stod även att jag är en trevlig och charmig tjej som tappar lätt fokus på en del saker och återigen har lite svårt för en del saker men vem har egentligen inte svårt för en del saker? Och ännu mer har ett bra som aldrig fick det som ett barn behöver för att utvecklas och må bra..

 

Nu håller jag bara på tummarna att skolpsykologen kan skriva en remis in till vuxenpsyk så dom kan göra en utredning där vi kommer få beskedet om hur det verkligen ligger till för mig och då kanske det går bättre nu på tanke på mitt mående och även när folk vet om hur min uppväxt var och hur det gick till.

 

Sanningen är ju faktiskt det att personer är lätt att sätta stämplen på personer även oskyldiga eller när dom inte vet något om personen eller upplever och tror på det som alla andra säger eller tänker eller hur dom är, skulle bara dessutom tillägga att alla personer är olika och det blir svårt för personen som redan har blivit stämplad för att det ska va så eller när det finns andra "skäl" utan att se helheten av personen.



 
 
Ingen bild

Linnéa J

6 april 2013 10:44

Heejsan Angelica!

Jag känner igen mig i de du skrev.
Jag har gått i särskolan i från 7-9 åsen även på gymnasiet 1-4. Å du går ja på en folkhögskola i Kalmar (Smedby)som en kurs heter baskurs ( lindrig utvecklingsstörning )jag valde de kursen själv på grund av att ja ska öka min självförtroende mer och sen framför allt att acceptera att ja har en utvecklingsstörning.

Angelica Christensen

6 april 2013 11:44

Hej Linnéa!

Jaha okej :) Ja, det finns säkert många som gör det för vi är ju inte ensamma om det direkt.
Jaha okej, ja jag har själv gått i särskolan sedan skolklass 1, så ettan om man kan kalla det de, alltså efter lekis (lekskolan).
Okej, ja jag går ju också gymnasiesärskola och det är också 4 år man går där.
Jaha okej, skönt med att kunna acceptera det, men det kommer jag också göra den dagen jag får rätt på det hela för än så länge gav dom mig diagnosen utan att veta vad det är som är att jag skulle ha en diagnos.
Skönt att det finns möjligheter för oss också, hoppas att det hjälper ditt självförtroende! :) Kram på dig Linnéa och tack för du ville öppna upp dig för mig i en kommentar.
Varmt välkommen tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Christensen - 6 oktober 2013 23:18


Tänkte faktiskt börja med sanningar om mig själv som jag har gått igenom här i livet eller vad jag går igenom.   Detta vet knappt någon om mig, bara några få och knappt någon som reagerade.   Allt mer började år 2006 alltså 7 år sedan i år, j...

Av Angelica Christensen - 2 oktober 2013 22:01

Satt här hemma ikväll och kollade på svt24 och lyssnade lie smått på de folk som snackade, men sen när Jessica Andersson började prata så spändes öronen upp allt vad det gick och jag bara satt och lyssnade samma som jag gjorde när hon var med på "liv...

Av Angelica Christensen - 30 september 2013 21:19

Det verkar som att många tycker att mitt liv verkar mer roligare än deras eget, eftersom dom antingen måste snacka skit om en ibland men just nu handlar det faktiskt inte om att snacka skit, men det verkar som någon har hackat min facebook eftersom j...

Av Angelica Christensen - 29 september 2013 08:27


Som ni alla nästan känner till så bor mina syskon över 50 mil ifrån mig, vilket som gör att vi inte får chansen att träffas så ofta vi kan och vi har heller inte fått träffats på ett tag, men så förra helgen åkte vi upp till dom och hälsade på och de...

Av Angelica Christensen - 28 september 2013 21:21


PAUS!   Vet helt ärligt inte hur många som har försökt nå mig via internet, men som sagt vill bara att alla ska veta speciellt folk som snackar med mig ofta annars att jag har tagit en paus ifrån allt som har med internet att göra, kommer kanske ...

Presentation


Lite om mig själv.
Namn: Angelica.
Ålder: 21 år.
Bor: Skåneland.
Barn: en son, 110902 ♥
Relationsstatus: I ett förhållande, 080903 ♥
Sysselsättning: Läser på gymnasiet.

Omröstningar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sök i bloggen

Finaste Zander! ♥

  Zander - 110902 02:23.   

4400 gram och 53 cm lång!  

Jag älskar dig!    

Arkiv

Instagram!

  Följ mina bilder på Instagram: myyangelica

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards