- My Angelica Christensen

Alla inlägg under oktober 2011

Av Angelica Christensen - 9 oktober 2011 00:13

Godnatt!

----------------

Nej, sitter här framför datorn ett tag till, ska snart slänga mig i sängen och sova tillsammans med världens finaste pojkar, har haft en fin lördagskväll har snackat rätt så mycket med underbara Frida min barndomsvän ikväll och snackat dock också med Melissa som är som en lillasyster för mig, har varit helt underbart att snacka med er! Dock låter jag frågestund på bloggen vara öppen kommer ha öppen den hela tiden nu eftersom ingen som har ställt några frågor än, men det är bara att ställa frågor/fråga det allra minsta, för som sagt inga frågor är för dumma !

Kommer uppdatera bloggen så ofta som möjligt nu, men ni glömmer alla att kommentera eller så, men dock roligt med alla besökare jag har fått! Nej, nu ska jag fortsätta snacka med Melissa syster sen ska jag krypa ner till sängs och sova lite innan lilleman vaknar.

Han är så duktig faktiskt för han får sitt kvällsmål runt 21-22 sen så sover han antingen till 5-6 på morgonen sen äter han och får ny blöja sen så somnar han om igen till 9-10 på morgonen! Han sover i regel 6 timmar i streck på ett dygn sen så somnar han om efter han har ätit tidigt på morgon kvisten. Mamma och pappa är så stolt över dig vår prins för ej många barn/bebisar som sover så länge som du !


Godnatt och sov gott alla !  


       Bjuder på några dagars gammal bilder på sötnosen själv!



  Kom ihåg alla mammor : Mamma är ingen ålder, det är en livsstil!

Av Angelica Christensen - 8 oktober 2011 22:05

tjenaa!


Idag är det lördag igen, känns som veckorna bara rusar förbi,

Det var ju inte fredag för allt för längesedan, det var ju senast för 7 dagar sen.

Gud alltså dagarna bara springer förbi, men idag har det inte hänt så mycket mer än haft det mysigt med familjen, kan inte fatta att prinsen är redan 5 veckor och 1 dag gammal, tiden bara springer iväg och vi med den, idag när vi satt och kollade på kort sen förlossningen och hans första levnads vecka så inser man verkligen som han har växt ;D Mysigt men samtidigt tråkigt att tiden bara rusar förbi, men underbart med han, meningen med livet är faktiskt barn. Annars idag har inte så mycket hänt mer än att idag klippte jag älskling och sen färgade jag håret :) Sen så har älsklings mormor Zanders gammelmormor varit på besök så hon var här några timmar! ;D Trevligt! Sen senare efter har inte hänt så mycket mer än att vi har ätit middag och sen nu sitter vi båda och kopplar av lite medans prinsen sover så gott i sin säng.. På tal om annat, snacka om vilket jävla oväder man vaknade upp till imorse, som det haglade och åskade och blixtrade. :S Inget kul väder alls, men sen på eftermiddagen så blev det sol igen, som sagt efter regn kommer solsken brukar dom säga! ;D

Inte klokt som lilleman växer, kan ej smälta det BVC-sköterskan sa om hans utveckling är som en 3månaders bebis, det stämmer verkligen med alla framsteg han tar för varje dag! ;D Mamma och pappa är så stolta över dig och vi älskar dig!

Det var allt för idag, hoppas ni verkligen kan börja besöka bloggen oftare och kommentera oftare för då blir det roligare att blogga som sagt! 


Kram  


/ Zanders mamma!


Av Angelica Christensen - 7 oktober 2011 15:43

Väldigt dåligt av mig att inte uppdatera på min sons blogg, men jag kan ju trösta mig och er med att berätta att faktiskt så tar ett litet barn mycket tid, och det är jag glad över.


Men mycket stolt över både min son och min sambo, mycket glada nyheter har jag att uppdatera upp om, han går jäätte bra i vikt, kan skriva upp om hans vikt ökning så kan ni läsa det själva också och bvc-sköterskan tycker han går upp otroligt bra för att bara för bli ammad, som sagt det sägs ju att många barn som blir ammad bara ökar inte så högt i vikt, men det stämmer ju verkligen inte på vår älskade gosse! Han är 5 veckor idag, men sist nu när vi var och vägde honom nu i måndags när han var en månad och en dag, så gjorde dom sån månadstest på honom och då visade det sig att han är som en 2-3 månaders bebis i hans utveckling, kan man bli mer än stolt för det? :D Redan sen han föddes så var han otroligt stark i nacken, men nu för varje dag så är det alltid något nytt framsteg han gör, vi är så stolta över dig! :D

Och han sover typ hela natten också, men det är något som är okej faktiskt, men skulle han inte vilja göra det så är det bara att vara vaken som sagt med honom, alltså hans leende räddar ens dag, hela han räddar ens dag! Och sen er alla dom frågar hur förlossningen gick det kan jag berätta en dag när jag orkar som sagt, och har framförallt tid med det, men nu slänger jag upp all hans vikt ifrån han föddes till nu i måndags :D

Födelsevikt : 4400g och 53cm lång. Hemgångs vikt, 4/9 : 4395g

110912 : 4580g.  110919: 4800g och 55cm lång.

110927: 5000g. 111003: 5390g och 58 cm lång.

Som sagt han växer som han ska, och det är bara kul som sagt! Älskar honom!


Han har dock börjat prata mer och vilja pussas hela tiden, framförallt kela som sagt man får ta vara på alla såna stunder, för en vacker dag kommer han väl upp i den åldern att det är pinsamt, men han är så fruktansvärt vacker och så jävla underbar!

Han ler mycket och allting nu också, hans riktiga leende har funnits länge där, men dock har dom riktiga tårarna kommit igång nu också, så när han är ledsen så blir vi i regel också ledsna lite smått. Han är världens underbaraste och bästa Zander.

Tycker faktiskt att allt fler ska börja läsa min blogg, för det blir roligare att blogga då, och sen får ni för allt i världen ställa en massa frågor, alltid kul eftersom inga frågor är för duma, bara att fråga och jag svarar på alla frågor så fort jag bara hinner som sagt. Mina ögon och öron är öppna för frågor, och min mun och händer är laddade för svar, så börja läs och kommentera gärna, och framförallt ställ frågor!

Igår storhandlade jag och älskling, vi handlade en jävla massa saker och mat och blöjor och allting sånt som behövs dagligen. Vi handlade faktiskt en ny damsugare också, som jag ska testa nu när jag ska fortsätta med städningen och tvättningen, städar och tvättar idag som sagt, men sen städar jag fan dagligen haha! iallafall damsugar, haha! Det ska vara rent och snyggt ;D

Ikväll blir det bara att koppla av och mysa med familjen, med mina älskade pågar! Så det blir lite fredagsmys här hemma med godis och så antar jag, och sen senare ska lilleman bada och sen senare när han sover så ska jag klippa älsklingens hår och hans ska färga mitt hår! Jag älskar min egna underbara familj över allt annat!

Igår köpte jag och älskling lite nya saker till mig också, vi köpte nya skor skit läckra, vi köpte en ny bh en sportbh, sen två leggins, och två hårfärger, och lite annat, känns skönt att handla något nytt ibland, men vill helst inte bli för bortskämd allt för ofta som sagt, men det var tänkt att jag skulle ha hårfärg med något lila i men det hade dom tydligen inte, så nu ska det bli mörkt brunt iallafall, ska bli kul och se hur lilleman reagerar sen när man har ny hårfärg i håret!

Kram!   

 

 

 



Presentation


Lite om mig själv.
Namn: Angelica.
Ålder: 21 år.
Bor: Skåneland.
Barn: en son, 110902 ♥
Relationsstatus: I ett förhållande, 080903 ♥
Sysselsättning: Läser på gymnasiet.

Omröstningar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sök i bloggen

Finaste Zander! ♥

  Zander - 110902 02:23.   

4400 gram och 53 cm lång!  

Jag älskar dig!    

Arkiv

Instagram!

  Följ mina bilder på Instagram: myyangelica

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards