- My Angelica Christensen

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Angelica Christensen - 12 oktober 2011 17:40

Onsdag !


Jahapp! Onsdag idag, som dagarna bara springer iväg för oss.

Snart ska jag börja med middagen och idag blir det biffar med potatis och hemmagjord brunsås, gott som satan! :) Sen efter det blir det väl bara kolla lite tv:e och umgås med familjen min, men idag har jag verkligen beslut ångest, går två bra program samtidigt och vet inte vilket jag ska se, antingen "arga snickaren" eller "sanning och konsekvens"  dom börjar ju samtidigt, men aja kommer väl underfund med det senare, sen efter det ska jag se efterlyst men sen så efter det tror jag faktiskt att det blir sängen tidigt för min del idag, är faktiskt jätte trött, men hur har ni haft det idag? Själv har jag haft det hur underbart som helst, har tvättat och så idag och varit ute och gått med lilleman i vagnen, så nu sitter man här och kopplar av och skönt är det att kunna koppla av lite, men aja! Ska ta ett varmt bad ikväll, och sen mysa med min fina familj! Älskar mina pojkar! ♥

Av Angelica Christensen - 12 oktober 2011 17:20

Frågestund om series !


Tusenbröder, har någon sett tusenbröder? Den gick förut på tv:n och dom spelades in runt 2002, jag är inte den som är annars glad för series men när min sambo spelade upp tusebröder för några veckor sedan så fastnade jag direkt för serien, dock tycker jag faktiskt att det ska komma fler avsnitt av dom för dom var för jävla bra! :) Ni alla som har sett dom, vad tyckte ni? Kommentera gärna vad ni tyckte om den ! :)

REKOMENDERAR !

 

Lite fakta & handling om TUSENBRÖDER!

Den föräldraledige tvåbarnspappan, Jan "Hoffa" Lenhoff, startar en målarfirma med namnet Hoffas måleri tillsammans med sina två barndomsvänner Niklas och Hamid. Hoffas far äger redan en stor målarfirma, och passar över många jobb till Hoffas måleri. Firman går därför till en början bra, men efter att de agerat oprofessionellt under ett uppdrag slutar Hoffas far att hjälpa sin son. Nu står Hoffa plötsligt utan några målarjobb och har snart inte råd att betala av på sina lån. Samtidigt får Niklas flickvän ett missfall, vilket knäcker Niklas psykiskt. Stressade av sina skulder och förvirrade över de turbulenta händelserna beslutar de tre vännerna att råna en bank. Efter att ha lyckats med rånet har de tre vännerna plötsligt pengar i överflöd och spenderar stora summor istället för att spara. Ett företag vars lokaler blivit målade av Hoffas måleri går i konkurs och firman får därmed inga pengar eftersom det var ett svartjobb. När ett kriminellt gäng som de är skyldiga pengar hotar Hoffa ser de ingen annan utväg än att råna två banker till. Niklas, vars psykiska hälsa är allt annat än stabil, utvecklar ett beroende av lugnande medel vilket inte gör situationen till det bättre.

Hoffa blir snart avslöjad av sin fru och han lovar att rånen är ett avslutat kapitel. Hamid och Niklas väljer dock att säga upp sig från firman för att sedan göra ett sista rån och fly landet. Hoffa misslyckas med att övertala dem att det är fel väg och väljer då istället att vara med och delta i rånet. När de rånar en värdetransport på B&W:s parkering startas ett massivt polispådrag för att få fast dem. Hoffa, Hamid och Niklas parkerar flyktbilen vid en container som de gömmer sig i medan de väntar på hjälp av Hoffas fru. Flyktbilen upptäcks dock snart och samtidigt begår Niklas självmord genom att skjuta sig i huvudet. Gängets gömställe blir då avslöjat och Hoffa grips av piketen. Hamid lyckas fly men grips en stund senare av polis. Hoffa döms till fängelse i åtta år och ska avtjäna sitt straff på Hall-anstalten, utan Hamid. Säsong 2 utspelar sig i fängelset, där man får följa Hoffas liv bakom murarna och så småningom också hans och fängelsekompisen Petters planer på att ta sig ut. När Petter och Hoffa lyckats rymma mördar Petter tre personer. Den tredje och avslutande delen, Tusenbröder - Återkomsten, släpptes först nerklippt till långfilm, med biopremiär den 10 mars 2006. Den fulla oklippta TV-versionen, säsong 3, visades första gången på SVT under trettondagshelgen 2007.Under den klippta filmen visas inte slutscenen då hoffa blir skjuten av Tobias flickvän.

 

Presentation


Lite om mig själv.
Namn: Angelica.
Ålder: 21 år.
Bor: Skåneland.
Barn: en son, 110902 ♥
Relationsstatus: I ett förhållande, 080903 ♥
Sysselsättning: Läser på gymnasiet.

Omröstningar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sök i bloggen

Finaste Zander! ♥

  Zander - 110902 02:23.   

4400 gram och 53 cm lång!  

Jag älskar dig!    

Arkiv

Instagram!

  Följ mina bilder på Instagram: myyangelica

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards